Чи затримує двомовність розвиток 2-річної дитини?
- 20.04.18, 01:00
Вчора в мене сталася неприємна ситуація. Я живу в російськомовному місті і майже все життя розмовляю російською, але минулого року вирішив перейти на українську. Чималу роль в цьому зіграв мій син, Влад, якому зараз майже 2 з половиною роки. Він зараз більш-менш починає говорити. Я хочу, щоб він сприймав українську мову як рідну і легко пристосувався до освіти, яка буде проводитися саме державною мовою, а також краще сприймав україномовний медіаконтент. Останній рік я спілкувався з ним виключно українською (російської його вчить мама, усі інші родичі та вихователька з дитсадку, тож моя частка в його вихованні не надто висока) і показую повчальні та розважальні мультики обома мовами.
Але так сталося, що вчора моя дружина повідомила мені, що дитяча психологиня, яка відвідувала групу Владика, сказала, ніби мій син був єдиним в групі, хто відповідав українською (чи чимось подібним до неї), коли до нього звертались російською. Ба більше, в нього начебто виявили дисбаланс у розвитку. Звісно, дружина не хотіла, щоб дитина через мене затримувалась у розвитку, і заборонила мені розмовляти з ним українською, звівши нанівець мої зусилля. Нібито, нехай спочатку російську засвоїть, а потім, колись, через кілька років хай вивчає українську.
Чи правильно це? Чи буде дитина після цього сприймати українську мову як рідну, або буде сприймати її суто як формальність, як це було зі мною більшу частину життя? Чи насправді двомовність погіршує розвиток дитини або вона, навпаки, сприяє розвитку в майбутньому?
Питання закрите
4
Відповіді
Крилами віри
1 01:27, 20.04.2018
Як живе в Росії то затримує.
valeriy1976
2 12:04, 20.04.2018
......як приклад родини інтелегентів в 19 столітті,в родинах яких з дитинства спілкувались додатково Французькою,Німецькою,Англійсьською......і це була справжня інтелегенція,культурна,освідчена...,а не те безкультурне бидло яке є зараз,яке обирають у владу
valeriy1976
3 12:00, 20.04.2018
не переживайте-не буде.в дітей в такому віці ще тільки розвивається логічне мислення.А дисбаланс у розвитку міг бути у дитячої психологині,-яка таку хрінь сказала.В моїх сусідів родина тримовна.Він кримський татарин-спілкується переважно російською,його дружина -Українською,а його зять Ліванський студент, який одружився на їх дочці.І от в них народилась дитина ,з дитинства вона чула 3-4 мови.Українську,Російську,Арабську.і Ліванський діалект Арабської.Дитині вже 5 років і вона чудово спілкується тією мовою якою до неї звертаються,але основною є -Українська.Так от якщо Ви хочете щоб Українська була основною,то читайте казки на ніч українською,ромальовки,дитячи книжки-читалки теж повинні бути Українські.Дво,три мовність не тільки не погіршує розвиток дитини, а і зробить її більш розвинутою.
Lulu
4 16:44, 20.04.2018
Цей дебільний москалячий міф, до речі, стосується винятково українсько-російської двомовності. Але посудіть самі, як наявність додаткової розумової активності, необхідність сортувати і класифікувати два (або більше) види понять, позначень; висловлювати двома (або більше) способами одне і те ж, ЯК така постійна аналітична розумова діяльність може погіршувати розвиток? І до цього висновку дійшли на підставі одного "невлучання" 2,5 річною дитиною у сенс чийогось запитання? А дозвольте поцікавитися, якою мовою виявляли у нього той "начебто дисбаланс у розвитку"? Цікаво, а що як до цього геніального вихователя звернутися, приміром, хорватською або чеською, у нас не вийде оголосити його дебілом на підставі його високоінтелектуальних відповідей? Та гнати їх треба сраною мітлою, а не давати дітей
PRETENDER
5 15:29, 27.04.2018
Сразу вопрос первый - Вы давали разрешение на обследование Вашего ребенка психологом?
Второе - какие документы предоставил психолог в подтверждение квалификации?
Третье - кому и в какой форме стала доступна информация о заключении психолога?
Четвертое - письменное заключение с рекомендациями дали? Если нет - почему?
Пятое - мультизадачность сказывается положительно на развитии, если нет слишком большой загруженности. Ребенок лучше будет усваивать другие языки, т.к. будет иметь значительно больше ассоциаций к разным словам и понятиям.
LaPrikol
6 21:10, 22.04.2018
Доброго часу доби. Я з того ж міста, що й ви. Чисто російськомовним містом я б його не назвав, бо вільно співіснують декілька мов. Спілкуються переважно на мові на якій розпочато розмову, так як особої різниці на якій спілкуватись немає. Стосовно затримання у розвитку дитини при знанні 2-х мов - посміхнуло - чим більше дасте своїй дитині інформації - тим більш вона зможе засвоїти, а тому зможе мати кращій розумовий розвиток. Зараз знання 2-3 а то й 4 мов (на певному рівні) серед дітей дошкільного віку зараз звичайне явище. Своїх малих мотивую робити акцент на вивченні англійської, бо від глобалізації нікуди не втечеш. Більша половина населення світу володіє англійською, том у в яких би вони країнах не бували, англійську зрозуміють всюди.
шаба
7 22:54, 26.04.2018
Ми нашу Вероніку 2 роки і тиждень. Вчимо одразу 3 мовам (росіська, українська та англійська). Якби знали ще якусь мову вчили б і четвертій мові.
Вероніка всі три мови розуміє і відповідає (розмовляє) на всіх трьох мовах. Наприклад, вона знає слово бака (собака), dog, або ще мяч, ball.
UAM
8 16:04, 20.04.2018
Думаю, в данном случае проблема не в изучении 2 языков, а в конфликте двух психологий.
Петровичч
9 05:58, 20.04.2018
Речь формируется у детей до пяти лет. Чем больше языков- тем лучше. Не удивляйтесь, что ребенок заговорит на суржике. Со временем оба языка будут "родными". Нет такого понятия "дисбаланс в развитии"- погуглите. Может жена просто ревнует? А психолог..........она такой психолог. Интересно слушать детей, когда родители учат их совсем разным языкам. Сразу понять речь невозможно, зато в последствии нет проблем.